Intern reglement van de arbeidsbemiddelingsdienst
Actiris-mandaat
In samenwerking met Actiris ondersteunt de arbeidsbemiddelingsdienst dove en slechthorende werkzoekenden tijdens hun hele beroepstraject.
Le service Emploi s’engage à mettre tout en oeuvre pour concrétiser votre projet professionnel, tout en respectant votre vie privée, conformément au RGPD et au secret professionnel partagé.
Verplichtingen inzake arbeidsbemiddeling tijdens de ondersteuningsperiode
Tijdens je begeleiding verbindt de dienst voor arbeidsbemiddeling zich ertoe je de informatie te geven die je nodig hebt om je carrièreplan te ontwikkelen, met behulp van de meest geschikte communicatiemiddelen (LSFB, LPC, mondelinge herformulering, enz.)
Verplichtingen van de werkzoekende
Durant l’accompagnement, le chercheur d’emploi s’engage à collaborer avec le service Emploi et rechercher activement du travail selon la possibilité de ses moyens.
Afwezigheden en te laat komen
Werkzoekenden moeten hun werkbegeleider op de hoogte brengen van hun afwezigheid of te laat komen.
- Als je meer dan 15 minuten te laat bent, wordt de afspraak uitgesteld.
- Als er meer dan 3 mensen niet komen opdagen, wordt de volgende afspraak uitgesteld.
De arbeidsbemiddelingsdienst behoudt zich het recht voor om de frequentie en de aard van annuleringen te onderzoeken en de nodige stappen te ondernemen om ervoor te zorgen dat de dienst en andere begunstigden niet worden benadeeld.
Beoordeling van vaardigheden en eindevaluatie
- De arbeidsbemiddelingsdienst biedt je een vaardigheidsassessment aan om te bepalen welke vaardigheden je hebt verworven en welke je moet ontwikkelen om je carrièredoelen te bereiken.
- Aan het einde van je begeleiding krijg je een evaluatie aangeboden om je te helpen verbeteren.
Toegankelijkheid
Wanneer?
De arbeidsbemiddelingsdienst is toegankelijk voor doven en slechthorenden van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur.
De service is toegankelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid van escorts, door :
- Vaste & mobiele telefoons
- SMS
- Op individuele afspraak bij Info-Sourds
Hoe ondersteuning eindigt
De ondersteuning van de dienst Werkgelegenheid eindigt als de door Actiris vastgestelde ondersteuningstijd is verstreken of als de begeleider van de dienst Werkgelegenheid vaststelt dat de ROI niet is gehaald.
Klachtenmanagement
Klachten kunnen worden gestuurd naar :
- Via de klachtenformulier
- per e-mail Directie E-mail
Overtreding
Als de regels van de dienst worden overtreden, neemt de dienst contact op met de werkzoekende om het probleem aan te kaarten en oplossingen te zoeken.