Tolk- en vertaaldiensten (SISB)
Wij zijn er om de communicatie te vergemakkelijken
tussen doven en horenden
Presentatie
De doventolkdienst van Brussel (SISB) heeft tot doel de communicatie tussen doven en horenden te vergemakkelijken door middel van vertolking in gebarentaal of transliteratie (Langue française Parlée Complétée, liplezen, Frans met tekens of visuele hulpmiddelen), zowel fysiek of op afstand (Projet Relais-Signes : www.relais-signes.be).
Ons dienstenaanbod
De SISB is onderverdeeld in twee diensten
1ste LIJN | 2de LIJN |
Bestemd voor doven Diensten elke dag van de week beschikbaar.
|
Bestemd voor overheidsdiensten en non- profitorganisaties. Houd er rekening mee dat deze services alleen beschikbaar zijn:
|
TARIEVEN | |
10 euro/kwartaal Deze bijdrage moet gestort worden op de
rekening van de vzw ISB: |
60 euro/uur * + Reiskosten van 16 euro voor Brusselse tolk of 35 euro voor niet-Brusselse tol. + Optionele voorbereidingskosten: 35 euro/uur + Toeslag: - 10 euro na 18 uur en op zaterdag. - 20 euro op zon- en feestdagen. |
* De Brusselse openbare en sociale diensten kunnen genieten van een korting van 25 euro per uur
Uurrooster
Van maandag tot donderdag van 9u tot 12u30 en van 14u tot 16 u
Vrijdagen van 9u tot 12u30 en van 14u tot 15u
Contact
Vaste lijn: 02 644 68 84
1ste LIJN | 2de LIJN |
GSM via WhatsApp, SMS of video : 0498 43 43 34 |
GSM via WhatsApp, sms of video : 0487 44 06 11
|
Het team
1ste LIJN | 2de LIJN |
Fatima Ouriaghli Laurence Bier Patrice Jabeneau Bénédicte Roberfroid |
Faustine Sechehaye Benjamin Delplace Claudine Russo
|
Documenten voor begunstigden
Als u wilt profiteren van de diensten van de SISB, is het noodzakelijk :
- te registreren bij het SISB via de registratieformulier
- te hebben ondertekend het certificaat ontvangst van ROI en serviceplan
- de kwartaalcontributie aan het SISB te hebben betaald
Documenten voor tolken
Huishoudelijk Reglement 1ste lijn
Huishoudelijk Reglement 2de lijn
Bent u niet tevreden?
Begunstigden hebben om verschillende redenen (bv. kwaliteit van de dienstverlening) het recht om een klacht in te dienen.
Klachten moeten worden gericht:
- per video via WhatsApp: 0496 27 30 26
- via het klachtenformulier
- aan FGC overeenkomstig artikel 110 van het decreet - 17/01/2014 - betreffende de inclusie van personen met een handicap op het volgende e-mailadres: