Tolk- en vertaaldiensten (SISB)
Wij zijn er om de communicatie te vergemakkelijken
tussen doven en horenden
Presentatie
De doventolkdienst van Brussel (SISB) heeft tot doel de communicatie tussen doven en horenden te vergemakkelijken door middel van vertolking in gebarentaal of transliteratie (Langue française Parlée Complétée, liplezen, Frans met tekens of visuele hulpmiddelen), zowel fysiek of op afstand (Projet Relais-Signes : www.relais-signes.be).
Ons dienstenaanbod
Wie kan verzoeken indienen bij het SISB?
Dove mensen 1ste LIJN |
Rechtspersonen 2de LIJN |
Voor doven en slechthorenden in Brussel die geregistreerd zijn bij de SISB of voldoen aan de voorwaarden voor registratie. Diensten elke dag van de week beschikbaar.
|
Voor elke publieke, gezondheids- of sociale organisatie die zichzelf toegankelijk wil maken voor een of meer identificeerbare dove of slechthorende mensen. |
TARIEVEN | |
10 euro/kwartaal Deze bijdrage moet gestort worden op de
rekening van de vzw ISB: |
70 euro/uur * + Reiskosten van 16 euro voor Brusselse tolk of 35 euro voor niet-Brusselse tol. + Optionele voorbereidingskosten: forfaitair bedrag van 35 euro : + Toeslag: - 10 uur vanaf 18.00 uur en op zaterdag. - Vanaf 20 euro/uur op zon- en feestdagen. |
* De Brusselse openbare en sociale diensten kunnen genieten van een korting van 25 euro per uur
Documenten voor begunstigden
Als u wilt profiteren van de diensten van de SISB, is het noodzakelijk :
- te registreren bij het SISB via de registratieformulier een recent document over de samenstelling van het huishouden bij te voegen.
- te hebben ondertekend het certificaat ontvangst van ROI en serviceplan
- de kwartaalcontributie aan het SISB te hebben betaald
Uurrooster
Maandag t/m donderdag van 9.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 16.00 uur
Vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 15.00 uur
Contact
Vaste lijn: 02 644 68 84
1ste LIJN | 2de LIJN |
GSM via WhatsApp, SMS of video : 0498 43 43 34 |
GSM via WhatsApp, sms of video : 0487 44 06 11
|
Het team
1ste LIJN | 2de LIJN |
Fatima Ouriaghli Laurence Bier Patrice Jabeneau Bénédicte Roberfroid |
Fatima Ouriaghli Benjamin Delplace Claudine Russo
|
Documenten voor tolken
Bent u niet tevreden?
Begunstigden hebben om verschillende redenen (bv. kwaliteit van de dienstverlening) het recht om een klacht in te dienen.
Klachten moeten worden gericht:
- per video via WhatsApp: 0496 27 30 26
- via het klachtenformulier
- aan FGC overeenkomstig artikel 110 van het decreet - 17/01/2014 - betreffende de inclusie van personen met een handicap op het volgende e-mailadres: